måndag 28 april 2008

Sommardag

Idag var vi lediga från skolanVeronika var hos mig vid halv 1! Sen stack vi in till stan för att gå på jakt efter studentklänningar och skor. Våra uppgifter gick sisådär men jag hittade en vit studentklänning iallafall! Efter vår dag på stan, i solen, satte vi oss med en kaffe vid kanalen...

...där vi hade en utsikt över Trädgårdsföreningen och massa äckliga fåglar som bajsade i vattnet...

...och mitt upp i allt kom Paddan glidandes med massa vinkande turister! Vilket sommartecken!

Och när jag promenerade hemåt från bussen hittade jag ett rosa träd med utblommade blommor! Sommaren närmar sig med stora steg och vi är alla såå spända inför vad som kommer hända dessa få veckor som är kvar tills det faktiskt är sommar.

Jag och Verri konstaterade idag att ta studenten är ett projekt! Lite ansträngande med alla förberedelser men det är alldelles säkert värt det när vi står där 3e juni!

När jag kom hem hoppade jag i min studentklänning och min studentmössa för att se hur jag skulle se ut... Det var då jag insåg att detta är på allvar - jag tar faktiskt STUDENTEN iår! Sedan satte sig jag och Mamma ner och planerade lite med inbjudningar, mat och plakat mm.

Nu ska jag varva ner lite framför tvn och American Idol!

1 kommentar:

Anonym sa...

får vi se din klänning?