tisdag 29 april 2008

Förlåt men jag måste skriva av mig! Lång jobbig text som kan vara onödig läsning för utomstående men ibland är det lättast så här... Here we go...

Äääääälskliiiing!!!
Du är som en pusselbit! Den enda biten som saknades för att pusslet skulle vara färdigt. Haha dålig liknelse - men poängen är att du gör mig hel. Tillsammans med dig faller alla bitar helt enkelt på plats. Vet du vad det läskigaste är? Jag kan se mig själv med dig för resten av mitt liv. Jag vet att det kanske skrämmer dig lite, det skrämmer faktiskt mig också litegranna, men när jag är med dig och ser rakt in i dina mörka, vackra ögon eller pratar med dig så är det inte så farligt längre - då känner jag mig trygg. Det är en sådan trygghet jag aldrig upplevt förr, en sådan jag aldrig vill förlora. Jag vet att vad som helst skulle kunna hända runtom och du skulle alltid skydda mig från allt du är kapabel till.

Du får mig skratta på ett sätt som jag älskar. Du gör så jag blir generad med alla fina saker du säger. Du gör mig lycklig så att jag ibland kan komma på mig själv att le när jag tänker på dig. Du gör mig glad av alla småsaker du gör för mig. Så som när du går upp för att fixa frukost och ger mig frukost på sängen. Eller så som du tittar på mig, när vi vaknar efter en utgång kvällen innan och mitt smink är utkletat över hela ansiktet, och ler och säger att jag är fin. Eller när du tittar mig in i ögonen, när jag har munnen full med pizza när vi sitter och äter på Pizza Hut och du säger att du är stolt över att vara min pojkvän.


Det är då jag inser vilken tur jag har. Jag har turen att ha hittat den bästa killen som någonsin satt sina fötter på denna jord. Jag har turen att hitta någon som gör allt så lätt. Som lyser upp allt när det är lite jobbigt och jag har turen att den personen älskar mig. Så gränslöst så jag vet att vad jag än ber honom om så gör han sitt yttersta för att göra mig lycklig. Jag vet att han skulle gå genom eld och vatten om jag bad honom, jag tror inte ens han skulle tveka en sekund.


På samma sätt som jag vet att han skulle göra allt för mig så är det precis samma sak tillbaka. Det är där låttexten jag visade häromdagen kommer in i bilden. Det var ett jäkla tjat om denna låten men den är SÅ fin. Off track igen... Texten var det!
I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to heaven
- The Red Jumpsuit Apparatus - Your Guardian Angel

Jag vill vara din bästa vän, som du kan ha skoj med. Jag vill vara den du litar på, som du känner att du kan prata ut med. Jag vill vara den som du mår bra av, som du känner gör dig lycklig. Jag vill vara den som gör dig hel, precis som du gör med mig. Jag vill vara allt för dig, precis så som du är allt för mig. Det är enkelt!

Samtidigt så vill jag tacka dig. Tacka dig för att du är tolerant med mig. Jag är ingen enkel person att leva med... Jag är inte alltid så snäll som jag ser ut, haha! Mitt humör är inte alltid det bästa och jag har en tendens att ibland, kanske göra en höna av en fjäder... Hur som helst...

Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna ge tillbaka allt du ger mig. Jag vet faktiskt inte vad jag ens har gjort för att förtjäna det. Eller snarare dig... För du är den finaste människan jag någonsin träffat. Så fantastisk, underbar, snäll, ödmjuk, rolig, ärlig... Jag tror jag kan hålla på hela natten! Det vore dock lite dumt kanske, så jag borde nog sova strax. Eller inte! Nu ska jag sitta uppe och vänta tills du kommer in på datorn så jag får prata med dig...

Hjärtat mitt! Min bästa vän, älskade pojkvännen min, du är den personen jag är övertygad är gjord för mig, för herregud va jag älskar dig. Det är så att det gör ont i mig varje sekund jag inte är med dig. Helst av allt vill jag nog att vi ska sitta ihop så slipper jag det...

Men se detta som mitt löfte till dig på att jag aldrig kommer lämna dig. Det vi har är äkta - jag är helt övertygad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan va kär du är. jag äcklas nästan över att ni är så söta men jag är såå glad för er skull. han verkar vara en bra kille för dig, håll hårt i honom!!!!!

Anonym sa...

jag älskar läsa om dina känslor för honom. du skriver så vackert och man får verkligen förståelse för hur du känner.

keep on going! sluta aldrig blogga