tisdag 22 januari 2008

Två varma choklader?

Okej, HELT SERIÖST!!
Jag och Veronika skulle (som vanligt) gå till Vallgatan och ta en kaffe då vi, 2 minuter innan vi ska beställa, plötsligt får för oss att ta varsinn varm choklad! Tanken slog oss då vad vi skulle säga till lilla Ludde när han skulle ta våra beställningar?

Säg alternativen tyst för dig själv 5 ggr innan du bestämmer vad som är rätt och fel!
A. Två varm choklad ?
B. Två varma choklader ?
Detta kommer resultera i en ändlös diskussion mellan mig, Veronika och den fantastiska personalen på Vallgatans café om vi inte gör något åt detta! Så snälla, kommentera inlägget för ert svar, TACK PÅ FÖRHAND!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är synd att du censurerar bort väsentliga saker som händer i ditt liv, typ som våran konversation om tysk historia i morse tillexempel. Skärpning i bloggen nu Sandra.

Anonym sa...

Jag hävdar starkt att det heter två varm choklad, och så är det också Sandra...kyss maaaj!

Anonym sa...

Två koppar varm choklad?

Anonym sa...

djup skit! :D

Anonym sa...

Två varma choklad

Anonym sa...

bra skit detdär med "två koppar varm choklad"
Sandra jag är grymt nyfiken på dina sommarplaner! vad säger du om jag säger Ios-08?

Anonym sa...

typ två koppar varm choklad, eller två varma choklad eller så skiter ni i det och tar kaffe =)

Johan Lindén sa...

Två varm choklad eller två varma choklad är rätt att säga.

Choklader i pluralis används bara för att benämna olika chokladTYPER.

Ser att bevreus även var inne på samma spår.

Mvh
J

Sandra Paulsen Ernek sa...

Tack för alla era uppfattningar över detta (enorma) problemet. Det korrekta svaret på frågan kommer vi aldrig kunna svara på för varken jag eller Veronika har planer på att ge oss när det gäller detta.. Ni har säkert er fasta uppfattning ändå!

Fortsätt gärna kommentera! :)

/ Sandra