lördag 19 januari 2008

Bangkok Hilton med glass, dricka och chips!

Underbar lördag! Nu är klockan lite över 12 på natten och jag har sedan 1 timma tillbaka suttit och kollat på filmen Bangkok Hilton och klämt i mig massa glass, chips och päronsoda!

Sjukt bra film förövrigt som är 4 timmar lång! Katrina Stanton, som spelas av Nicole Kidman, blir stoppad i tullen på väg hem från Thailand då väskan hon fått av sin nya pojkvän är suspekt. I väskan hittar vakterna stora mängder narkotika och Katrina blir deporterad till Bangkok Hilton, ett av världens mest ökända fängelser. Man får följa hennes kamp för att hitta sin försvunne far och se hur livet kan vara i ett thailändskt fängelse. Helt otrolig film!

Jag kommer ihåg när jag var yngre när de på Tv4 hade delat upp denna filmen i 4 delar till en serie. Jag missade sista avsnittet så Mamma och Pappa köpte denna dvdn till mig så jag fick se slutet. Filmen är så verklig så även fast den är så lång så tröttnar man inte, man vill bara se mera! Se den om du inte redan har gjort det, annars har du missat något.

Nu måste jag återgå, annars kommer den aldrig ta slut!

Inga kommentarer: