måndag 28 januari 2008

I Stockholm hos min prins

Japp, där var jag i helgen! Därför får ni ursäkta att jag är sen på att blogga!

Återigen en fantastisk helg i Stockholm och hos min fantastiska pojkvän! Jag kan ärligt säga att jag mer och mer börjar trivas riktigt bra där uppe. Jag träffar ständigt så otroliga människor som bara får mig att vilja stanna, jag upplever helt annorlunda saker där gentemot hemma i Göteborg och när jag är där får jag vara med han jag vill vara med mest!

Fredagen började då med att jag gick till skolan och mötte upp Veronika som sedan följde mig till centralen där vi satt i ca 1 timma, tog massa roliga kort och filade våra naglar!




Jag filar mina naglar..
Sedan hoppade jag på tåget och 3 timmar senare var jag framme i vår underbara huvudstad och utanför T-Centralen satt lilla jag och väntade på min prins i 50 minuter, men jag klagade inte, jag var nöjd ändå för 5 meter bort stod Peter Swartling! Helgen började bra tänkte jag och jag kunde inte ha mer rätt än så.
Hem till lägenheten och göra sig i ordning relativt snabbt för klockan 7 skulle vi möta upp Kenneths kompisar utanför det nya stället Fellows som hade premiär i fredags. Efter en god buffé och fri bar kände vi oss nöjda, klockan är bara 10, vi kan ju faktiskt åka hem och sova en timma eller två för att sedan gå ut igen vid 1.


Men precis som förväntat somnade vi och orkade inte gå upp, disco imorn istället lovade vi varandra! Och så blev det..

Efter en härlig dag med härliga promenader på Söder och i Gamla Stan följde jag med Kenneth till jobbet och därefter tog vi en mysig fika på Mocco tillsammans med Maja och Elin Landar och deras kompis Johanna! Där beslutade vi oss för att dra ihop en skön förfest för att sedan gå ut!

Förfesten var galen och tjejerna var huur skööna soom heelst! Jag kan verkligen förstå Kenneth när han vill umgås med dom på Mocco när han har lite tid över.

Efter förfesten drog vi till Café Opera...

Maja, Kenneth & jag på Caféet

För att senare vid halv 2 bege oss mot White Room!

Tack för en fantastisk kväll, jag hade så sjukligt roligt! Det är vid dessa tillfällen man inser att Göteborg går inte att mäta sig mot Stockholms uteliv.

Söndagen hade kommit, jag insåg snabbt att ikväll åker jag hem och den vanliga söndagsångesten blandades med ledsna tankar - jag ville verkligen inte åka hem, jag trivs ju som fisken i vattnet där uppe!

Men jag insåg att jag inte hade mycket till val så jag satte mig framför Kenneths Macbook som jag börjar förstå mig på lite nu(!!) för att boka min biljett hem. Shit tänkte jag när jag insåg att biljetten hem 20.17 skulle kosta mig 836:-! Illa! Så jag och Kenneth brainstormade andra idéer då jag kom på den briljanta idéen att istället åka hem måndag morgon! Braa där Sandra, och det visade sig att det var en mycket bättre lösning(billigare om inte annat).

Så vi stack iväg till Mocco för att återigen fika. Där bestämde vi oss för att gå på bio och titta på National Treasure som förövrigt var bra, kanske inte den bästa filmen jag sett, men det var bra! Se den, den var faktiskt värd!

Tillbaka till lägenheten för att packa och äta popcorn. Läggdags vid 2 och upp och hoppa vid 5 - tåget skulle ju gå kl 6! Men min prins var såå underbar som följde med mig till centralen och jag vet inte hur jag ska kunna tacka honom för det, han var så trött! Han är verkligen den bästa pojkvännen i hela världen för vem som helst skulle inte följa med mig till centralen kl halv 6 på morgonen. Vissa har det bättre än andra ;)

Oj oj va långt inlägg detta blev och förlåt om det blev långtråkigt men jag kände verkligen för att skriva av mig. Så där har ni en detaljerad utvärdering av min helg och jag kan inte vara annat än nöööööööjd!! :)

2 kommentarer:

Klara Nilsson sa...

Du får säga till när du är i stockholm din buuuse! :9 så vi kan ta en vända:)

Sandra Paulsen Ernek sa...

Heej söt, kul att du hittat hit!
Ja, jag lovar, jag gör det nästa gång! :)

/ Sandra