fredag 14 mars 2008

Startfältet på lördag av finalen i Melodifestivalen!!

Jag satt och fick för mig att lyssna igenom alla bidragen och här följer mina tankar om varje uppträdande. det ska gå att klicka på namnet och låten så får även ni se framträdandet!

Först ut på lördag blir:
Charlotte Perrelli - Hero
Jag älskar låten, tycker den är helt grym!! Men uppträdandet är lite tråkigt och jag hoppas att hon har fixat det - annars kanske det skulle kosta henne vinsten. Fantastisk klänning!! Jag tror och hoppas att hon kommer vinna! Go Charlotte!!
Låten är jätte söt och Sibel är minst lika söt hon. Hennes klänning är som en sagoklänning och den passar henne. Det är verkligen en typisk ballad och det är tur att hon verkligen kan sjunga!

Dom sprider glad energi och dom är sjukt roliga att titta på när dom uppträder! Jag älskar rörelserna i låten och framträdandet blir verkligen aldrig tråkigt! Låten är skön och den sätter sig i huvudet! Glittret i slutet är som pricken över i-et! Go Rongedal!!
Hon är sjukt snygg i sin nya frisyr men kläderna är dock lite tråkiga... Låten är skön men texten är lite lustig, vad har låtskrivaren haft i tankarna? Jag tröttnar innan andra refrängen även fast det är just refrängen som är bäst på hela låten.
Jaha, så hur gick detta till? Christer Sjögren till final? Vad tänker folk på!? Smörig låt och han är minst lika smörig han. Det värsta kommer när han börjar knäppa med fingrarna och anser själv att han är King of the World, hjälp mig! Ju snabbare han åker ut desto bättre! Dessutom firar han 40 år i branschen nästa år... Dinosaurie?

Amy Diamond - Thank You
Hon är så söt, jag vill egentligen bara krama på henne!! Låten är typisk hennes stil, dock inte jätte bra men ändå helt okej! Klädvalet tycker jag är lite tråkigt, dom hade väl kunnat sätta på henne något lite roligare än ett par jeans och en guldjacka? Amy rocks!
Pianospelet i början älskar jag, men ballader jag tycker jag inte ska vinna Melodifestivalen! Dessutom ser Sanna lite konstig ut, men hennes röst kompletterar det, hon sjunger som en ängel! Låten är dock lite gnällig och hennes klädval behöver inte ens diskuteras - tråkigt!
Jaha och hur tusan gick detta till? Okej låten är väl lite, lite ball liksom, men mer än så är den verkligen inte. Elden gör väl hela uppträdandet effektfullt men mer än så tycker jag inte att det är. Och var har Nordman på sig? Inte okej...
Här måste det väl ändå ha mixtrats med röster?! Detta är egentligen inte möjligt! Låten är skitkass och framträdandet är minst lika kasst! Frida ser inte klok ut och Headline-snubben hade kunnat vara lite söt om han bangade sin dans, men det gör han ju inte! Jag kan inte ens lyssna klart låten, SKROTA!
Alexander Bard ser ut precis som min mamma ville uttrycka det - som en semla! Martins moves borde nästan anmälas i dom byxorna, inte lugnt! Men jag har en förkärlek till honom ändå, tycker han är grym! Klädval i detta numret ska absolut inte ens nämnas... Klockrent framträdande och det kompenserar väl låten lite, jag tycker inte den är något vidare!

RONGEDAL ELLER CHARLOTTE SKA VINNA, ANNARS KASTAR JAG UT MIN TV.

Inga kommentarer: