onsdag 20 februari 2008

Nytt schema!

Hurra!! Äntligen sista perioden i skolan. Vårt skolår är indelat i tre delar, tre perioder och v. 10 börjar sista perioden! Det börjar för tusan dra ihop sig nu och det är med blandad ångest och efterlängtan studenten sakta men säkert närmar sig! 3 juni smäller det... Ååh! Jag längtar!!

Ångest - skolan tar slut. Vad ska jag göra med mina dagar? Tänk om allt skiter sig? Alla planer går i kras? Och jag bara sitter här hemma och inte gör något med mitt liv? Okej drastiskt och negativt! Men vad tusan, det finns ju vissa som har mer eller mindre gått under efter studenten. (NEJ jag ger inga konkreta exempel!)

Efterlängtan - skolan tar slut. Aldrig mer skola? Jag behöver aldrig mer plugga - om jag inte väljer det själv. Så skönt att äntligen få bli vuxen och få jobba. Konstigt men det är nog just det jag längtar till mest. Att få klara mig själv, vara självstädig och tjäna egna pengar! Sen längtar jag ju självklart massor till min flytt..

Ja, jag ska lämna Göteborg för vår underbara huvudstad. Och även det kommer göras med en klump i halsen men ett leende på läpparna.

Hur som helst, nu tappade jag tråden! Jag skulle berätta om mitt sista schema i skolan. Vi börjar med lite nya kurser: Psykologi A, Internationell ekonomi, Affärsjuridik och Svenska C. Dom enda kurserna som är kvar från det gamla schemat är faktiskt bara turismen och gympan. Resten byts ut! Skönt! Fast ännu skönare är det med dagarna! Lediga fredagar och börja sent och sluta tidigt på både måndagar och onsdagar! Ska bli så skönt att få lite ändring!

Inga kommentarer: