fredag 22 februari 2008

Emmas hägring i öknen!

Här har ni en typisk dag med mina två bästa vänner i skolan.

Emma(som plötsligt skulle vara lite pedagogisk?):
- Sandra, vet du vad hägring är?

Sandra(ser mer eller mindre ut som ett fundersamt får...):
- Nej, vadå?

Emma:
- Det visste inte jag heller förstå så det är okej. Det är när man ser i syne. Typ som när man är i öknen och typ Shit kolla ett hotell!

Jag och Veronika bryter ihop och skrattar konstant i ca 4 minuter.


Okej, vi var trötta idag men herregud va dumma saker som kan komma från oss ibland.


Annat tillfälle:
Sandra, Veronika och Emma står utanför bamba och väntar på att den ska öppna. Sandra vänder sig som hastigast om och ser något svart hänga uppe i taket?

Sandra(helt mörbultad, håller för munnen):
- Shit jag var helt hundra på att dedär var en fladdermus.

Vi småskrattar lite då vi inser att det var en platsbit från taket...

Veronika(får den minen när man ser på henne att det kommer antingen en lång eller invecklad historia):
- På landet finns det massa fladdermusar, jätte läskigt!! (Avkortad kommentar. Den involverade egentligen någon historia om en bro, hennes syster och massa fladdermöss..)

Sandra tittar på henne i 1 sekund och bryter ihop.

Sandra(som bryter ihop):
- Fladdermusar?!

Emma vänder sig om och kollar på mig som om jag vore dum i huvudet...

Veronika(har ett litet pinsamt leende på läpparna följt av ett töntigt 'hehehe'-skratt):
- Haha, eller aah, eehm..

Sandra:
- Fladdermöss heter det väl ändå? Eller?

Emma börjar asgarva samtidigt som Veronika.

Emma:
- Haha jag reagerade inte ens på att något var fel!

Veronika:
- Jaja, men det lät ju bra!


Ytterligare ett tillfälle:
Sandra och Emma står vid muren och som vanligt(!!!) väntar på Veronika.

Emma:
- Shit va jag är kissig, jag mååste verkligen gå på toa...

Sandra:
- Ja, jag med...
(Vi vet alla om Emmas skräck för toaletter som vem som helst kan gå på)

Sandra:
- Vi går i bamba, toaletterna där känns fräschast.

Emma:
- Ja eller så går vi inne i skolan, dom städas nog oftare.. Jag haatar att gå på toaletter som vem som helst kan gå på. Men det känns bättre om man går på toaletten efter någon man känner för då känns det som att man mer är inne i sig själv.

Sandra tittar på Emma med en frågande blick

Sandra:
- Hur fasiken kissar du egentligen?


TJEJER, NI ÄR HEELT FANTASTISKA!! Jag älskar er, ni förgyller varje sekund av min vardag.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, sandra du har så kass humor