måndag 10 december 2007

Välkommen..

...till min nya blogg!

Nu har det gått ca 1 år sedan jag bloggade regelbundet och om jag ska vara helt ärlig så saknar jag det. Även fast det kräver mycket tid och ork så är det skoj att sitta och läsa om vad man har gjort. Så nu tänkte jag försöka ta upp detta igen.

Just för tillfället så sitter jag och kollar på Nobellmiddagen på Tv4 och det har jag gjort nu i 3 och en halv timme. Jag är faktiskt riktigt överasskad över hur skoj det faktiskt är att kolla på. Just prisutdelningen kanske inte är sådär jätte intressant men middagen med alla roliga kläder och smycken är ju sanslöst skoj att kolla på. Även underhållningen är på topp med massor av dans och sång med Pippi Långstrump som tema. Kungafamiljen är som vanligt riktigt eleganta och på Prinsessan Madeleines högra sida sitter allas vår Statsminister Fredrik Reinfeldt. Och oavsett vad det kan finnas för förklaringar så tror jag fortfarande att operasångerskan som sjöng förut har en allergisk reaktion mot sitt enorma halsband med blåa diamanter eller något liknande. Jag känner mig elak idag.

Jag läste förövrigt Alex Schulmans blogg förut där han berättar allt om sina förberedelser inför Nobellmiddagen då hans uppgift är att blogga direkt därifrån. Jag måste berätta om ett inlägg där han skriver att han har glömt att köpa höga strumpor till sin frack och kom istället på briljanta idéen att han kunde ta sina gamla fotbollsstrumpor som fortfarande tydligen luktade svett och bifogade en bild därtill. Hur tänker han?! Usch..

Som sagt, jag är på elakt humör idag, haha!

Helgens bravader.. Vad ska man säga?
I fredags var jag med Isabella hela kvällen då vi först gick på förfest hos Alex och kollade på Idol. Finalen motsvarade nog allas förväntningar men jag håller stenhårt fast vid att jag fortfarande tycker att Amanda Jenssen skulle ha vunnit. Även fast Marie Picasso har en bättre röst så kommer båda två ha karriär efter Idol men det hade vart en bättre start för Amanda om hon hade vunnit. Vad jag tror kommer Marie bli jättestor runtom i världen ändå. Hur som helst så begav vi oss efter förfesten till Cheers (en gammal engelsk pub på Södra Viktoriagatan) för att hälsa på Michael Antonsson som jag inte träffat på länge. Sedan kilade vi ner till Fryken i hamnen för att besöka Werkstatt som inte alls var i min stil. Men trevlig personal som lurade dit oss hade dom, tack för det Michael.

Michael Brown, jag & Isabella Kjär


Lördagen skulle enligt planerna bli en väldigt lugn dag med en kommande ännu lugnare kväll. Men så blev det givetvis inte. Jag mötte upp bla. Veronika Chez Amis för att sedan träffa Rebecca och kila bort till Keybar. Och på Keybar var det någon slags maskerad som ingen av oss förstod syftet till men så var iallafall fallet. Jag tröttnade redan vid tvåtiden då Keybar var helt fullt och beslutade mig för att åka hemåt.



Rebecca Leissner & jag

Inga kommentarer: