torsdag 13 december 2007

Luciaspex och kyrkobesök

Ingen turism i morse, då blev man aningen bitter! Vår lärare hade tydligen suttit på akuten hela natten efter en begravning och bara ätit en Risifrutti för 12.50 ur en sådan automat som bara finns på sjukhus. (hennes detaljerade förklaringar tröttnar man inte på) Men pallrar man sig till skolan 8.10 en torsdag så blir man riktigt bitter när man inser att lektionen är inställd. Fast man fick närvaro ändå, och det var ju alltid något.

Luciaspexet i skolan var helt okej faktiskt. Jag tror att det var åk. 1 från musikklasserna som höll i det iår. Luciakronan var försvunnen så man anlitade 2 detektiver för att hitta den, och efter spexet var det ett traditionellt luciatåg som aldrig skiljer sig så värst mycket från alla de andra. Helt sjukt att det var det sista luciatåget innan man tar studenten, visserligen skönt, men helt sjukt! Det känns som att det faktiskt börjar dra ihop sig!

Sedan bar det av för ett besök i Hagakyrkan, och vad ska man säga? Hur roligt på en skala från 1-10 är ett kyrkobesök om man tänker efter med vår underbara Leila i spetsen..?
Haha förlåt, jag vet - inte roligt alls!

Hemgång efter det då jag insåg att jag hade massor att göra, så det första jag gör är självklart att gå och lägga mig. Sen sover jag fram tills OC som börjar 16.10 och efter det skulle jag vara klar med allt. Man kan väl säga att planen höll inte riktigt! Städning, packning för en förhoppningsvis fika med Isabella senare.

Lilla jag åker faktiskt till Stockholm imorn och jag längtar så sjukt mycket! Det kommer bli en underbar helg med min absoluta favorit som jag har saknat så sinnessjukt mycket - det går nog inte att beskriva.

Åter till städning och packning!!

CIAO

Inga kommentarer: