söndag 23 december 2007

VECKANS!!

Veckans sötaste (+motivering): Michael Antonsson när jag halv 1 natten till fredag får ett sms där han skriver att 'han vill bli omnämnd i min angenäma blogg'.


Veckans mest saknade (+motivering): K.V som åkte till Thailand i tisdags, saknar våra timlånga samtal på nätterna och alla underbara sms under dagarna, kom hem!!


Veckans mest otippade (+motivering): Vakterna på Avenyn No1! Vakter förväntas vara otroligt dryga men dessa är fantastiskt trevliga.


Veckans roligaste utgång: Lördag - Helkväll på Chez Amis tills stängning.

Veckans trevligaste fika (+motivering): Tisdagens med Veronika när det köptes kaffe och en lussebulle på håltimman för att sitta i kylan ute på en bänk och diskutera allt mellan himmel och jord. Allt kändes som förr!

Veckans godaste (+motivering): Den belgiska chokladen i mitt skafferi! Ibland är man så sugen på något att äta men man vet inte vad. Samtidigt som man vet att man inte orkar laga något. Just i den stunden fann jag en hel ask med belgisk choklad i mitt skafferi som låg där som en uppenbarelse. Tack gud för choklad!

Veckans mega-kram går till (+motivering): Jacob Langer! Han har funnits där när jag har varit lite upprörd och på något sätt fått mig glad igen.

Veckans tanke(+motivering): 'Åldersnoja, jag är gammal!' Jag åkte bil med min granne David i veckan då vi räknade ut att vi hade känt varandra i 10 år även fast man kommer ihåg allt som om det vore igår, ÅNGEST!

Veckans skummaste (+motivering): Killen utanför mitt hus (?) När jag i torsdags kom gåendes från bussen uppför min gata mot mitt hus ser jag en skum filur vandra lite vilset upp och ner som om han väntade på något. Jag som är fruktansvärt lättskrämd vågade inte kolla på varelsen då jag passerade honom utan småsprang istället till dörren, smällde igen den efter mig och låste den snabbare än jag reagerade själv. Senare försvann han men vart vet jag inte? Vad gjorde han utanför mitt hus?

Veckans låt (+motivering): Tyler Hilton - Gloria! Jacob Langer skickade denna fantastiska låt som har strömmat i mina hörlurar hela veckan.


Fler 'veckans' kommer nästa vecka!

Inga kommentarer: